daanvanbaal.reismee.nl

Week 11

Maandag naar La Fortuna vertrokken, plaatsje bij vulkaan Arenal. Het plan was om de volgende dag richting de vulkaan en de watervallen te gaan. Toen we ´s ochtends wakker werden was de voet van de vulkaan nog niet eens te zien en het regende ook nog eens. Aangezien ik niet over het budget beschikte om daar te wachten op een goede dag en daarna ook nog door te reizen, heb ik dezelfde dag de boot richting Monteverde genomen. Daar ´s middags aangekomen en maar even gaan wandelen door een van de wouden daar.

De volgende morgen hebben we deelgenomen aan een Canopy Tour. Dat was absoluut de moeite waard. Met name de tarzanswing gaf een behoorlijke kick. ´s middags nog even door het Clouforest van Monteverde gewandeld. Een mooi stuk natuur en het doet zijn naam eer aan. Eenmaal aangekomen op het uitkijkpunt zagen we weinig anders dan wolken. Desondanks een mooie wandeling. Veel natuur, echter geen dieren.

De volgende dag gelijk door naar een plekje met zon, zee en strand plekje: Montezuma (op aanraden van mijn neef) . Een mooi stukje je strand, vol met hippies. Dit ritje wat op de kaart zo´n 80 kmis kostte me een kleine 9 uur. Dat is vrij lang voor die afstand, maar dit geeft mijn inziens de charme van Costa Rica weer. Het stikt hier van de natuur, die kunnen/willen/mogen ze niet plat leggen voor een beter wegennet. De volgende dag naar de waterval daar in de buurt gewandeld. Een mooie vertoning waar je ook nog bovenop de waterval kan komen, ook dit werd je echter weer vrij lastig gemaakt. Niet iedereen had deze route dan ook voltooid. Je moest doormiddel van wortels een stijle bergwand op en af om bij de uiteindelijk bestemming te komen.

Na dit avontuurtje de rest van de tijd liggen chillen aan het strand. Om de volgende dag weer even terug te gaan naar de waterval om met het ''tarzantouw'' te spelen wat daar hing. Uiteraard weer via de zelfde linke route. De enige route dachten we, tot we een jongentje van 2 jaar daar zagen spelen...laat in de middag richting Mal Pais gegaan, een ander mooi stukje strand iets verderop, aan de kant waar de zon onder gaat. Wederom heb ik daar dus een prachtig zonsondergang gezien. Ik zat inmiddels bijna door mijn geld heen en kon dus weinig anders dan aan het strand gaan liggen, opzich geen vervelende reserve optie. Gelukkig heb ik tijdens deze trip al een aantal toffe mensen leren kennen zo ook dit keer. Toen ik terugkwam van het internetcafe om de gang van zaken, btreffende mijn pinpas, te checken. Werd me verteld dat ik de volgende morgen een surfles zou hebben. Had een amerikaan waar ik mee onderweg was voor me betaald, geweldig. En dat geld ook voor het surfen. Als je eenmaal staat op dat schijfje geeft het een geweldige kick. Een mooie ervaring om deze geslaagde week mee af te sluiten. Althans bijna af te sluiten, eerst nog even aan het strand liggen, de zonsondergang bekijken en dineren (wat ook weer voor me werd betaald...)

Reacties

Reacties

Mirjam

Weer een leuk verhaal mazzelpietje.
Wat een relaxed leventje.
Geniet er maar van!

Ad (pa)

He kanjer! Ik vind het geweldig wat je allemaal meemaakt. En dat je regelmatig aardige jongens en meisjes tegenkomt waar je mee op kunt trekken.

Jaap

Goed bezig Daantje, en fijne kerst he!

Anne vG (EHVse school)

Heey die Daan!
Echt super! Ik las laatst al je verhaaltjes en heb je foto's bekeken! echt heel heel gaaf! Ik hoop dat de rest van je reis net zo mooi wordt!
Fijne kerst daaro!
Gr anne
ohh enne Feyenoord is aan t spelen tegen NAC.. ben benieuwd wat t wordt haha ;)

Pim

Daantje,

Hier is het koud en kerst. Vind je het niet raar da je kerst en nieuwjaar in een korte broek gaat vieren. Heerlijk toch!! geniet er nog van en bekijk nog veel mooie plekjes in costa rica.

Er zit een colombiaan vast bij ons en die had nog wel een paar mooie plaatsen aan de kust in colombia. als je interesse hebt laat je het maar horen.

Groeten Pim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!