daanvanbaal.reismee.nl

Week 10

In week 10 weinig actie ondernomen, desondanks was het toch een bewogen weekje.

Deze week was voornamelijk om mijn tripje door Costa Rica te plannen en de bezienswaardigheden op een rijtje te zetten. Buiten dit deed ik niet veel anders dan met een Amerikaan, die in hetzelfde huis een kamer huurde, rondwandelen door de stad Heredia. Overigens net als de hoofdstad van dit land geen aanrader. Voonamelijk op zoek naar spullen die ik of kwijt geraakt was of kapot gemaakt had, beide overkomt me nog wel eens. Het was inmiddels een hele waslijst geworden. Gelukkig heb ik het meeste weer in bezit.

Donderdag was de laatste dag van mijn huisgenoot en zodra deze het huis verliet werd het een stuk minder gezellig en wilde ik het liefst zo snel mogelijk, de volgende dag, verder reizen.

Dat liep even anders...voor de afwisseling raakte ik mijn pinpas weer eens kwijt. Dit keer vergat ik hem simpelweg uit het machine te halen. De volgende dag wilde de bank kijken of ze hem toevallig hadden. Dat bleek niet het geval te zijn. Omdat ik alles wel wilde behalve nog langer daar wachten, ben ik op zaterdag van de ene ghetto naar de andere vertrokken San Jose. Er is niks te zien, de mensen zijn onvriendelijk en dom en het is op zich nog best prijzig ook.

Op deze zaterdag zou er een mooie parade plaatsvinden. Dat was ook zo, ik heb er alleen niks van mee gekregen. Het was er ontzettend druk en het regende. Na een uurtje besloot ik boodschapjes te gaan doen. Op de weg terug werd ik door vier jongens vriendelijk verzocht of ik mijn ''fucking money'' wilde geven. Ik ben de beroerste niet en had te doen met de arme stumpers. Dus ik zeg al tegen ze ''Jaja, rustig aan'' en wilde eigenlijk mijn geld al pakken. Ze verstonden of geen Nederlands of waren te ongeduldig (gelukkig).Ze begonnen meteen haastig in mijn broekzakken te graaien. Nadat ze tot de conclusie waren gekomen dat daar geen geld in zat, mocht ik met het geld wat dus nog steeds om mijn nek hing weer doorlopen richting het hostel.

De volgende dag was er in San Jose de halve finale van het nationale kampioenschap voetbal. De kampioen wordt hier bepaald door middel van play-offs. Dit was een leuke ervaring en de moeite waard! Voetbalsfeer snuiven in een ander land doet het altijd goed! Om 16.00 was de aftrap van de wedstrijd. Een dramatisch niveau (inderdaad net als Feyenoord) maar uiterst vermakelijk, 6 doelpunten en 2 rode kaarten. In het stadion(netje) hing een zeer vijandig sfeer, althans in het vak waar ik zat. Ggevochten werd er echter niet, ondanks dat men toch door elkaar zat en de ene ''puta'' naar de andere ''puta'' te horen viel.

Reacties

Reacties

Marlon

Ha Daan,

Je let toch wel een beetje op jezelf he! Ik dacht dat ik meester was in het verliezen van spullen maar ik denk dat jij er nog wel beter in bent.

Alvast een hele fijne kerst en nieuwjaar!!

Liefs Marlon

Monique

He Daan,
Concentreren hoor. Kijk je wel een beetje uit ...?
Jammer van de vervelende ervaringen, maar je bent er gelukkig weer goed door gekomen.
Fijne kerst toegewenst! (Wordt dat daar ook gevierd?)

De aanvoerder

Gewoon starten Daan tegen 4 van die pannekoeken uit Costa Rica.

Luuk

Ik wou eigenlijk gewoon Luuk typen maar ik doe automatisch de aanvoerder door dat gastenboek van onze site.

Jeroen

Gewoon zeggen dat je uit Oisterwijk komt en dat dat neffe Tilburg ligt,dan gaan ze al lopen.

Webmaster

Zeggen dat je mij kent werkt ook altijd

Paul

heerlijk, een en al optimisme

Mark

Hoezo geld afgeven, pak gewoon de grootste vent, stop 2 vingers van je linkerhand in zijn neus en 2 vingers van je rechterhand in zijn mond en trek vervolgens zijn gezicht uit elkaar, gaan die andere 3 ook vanzelf weg vanwege het fantastische gekrijs dat je dan veroorzaakt

Mirjam

He Daan, heb je deze keer geen foto's?
Pas wel goed op jezelf (en je spullen)!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!