daanvanbaal.reismee.nl

Week 7

Maandagmorgen om 7 uur de trein genomen. De treinreis gaat door de Copper Canyon en wordt door hoog aangeschreven reisboeken aangeraden. Om deze reden week ik dus uit naar het noorden. Na de eerste +/- 2 uur die nog niet zo indrukwekkend waren bagon dan de Copper Canyon. Zeer indrukwekkend zo´n 5 uur lang, daarna kwamen we aan in Creel. In Creel heb ik een stop gemaakt om wat excursies te doen, althans dat was het plan. De eerste dag een mountainbike tochtje gedaan. Dit tochtjeging langs een kleurrijk kerkhof, indianengrotje/woningen, valley of the frogs, valley of the mushrooms, San Ignasio (indianendorpje), valley of the monks en een meer wat veel van Zweden weg heeft.

De dag erop wilde ik eigenlijk naar een waterval in de buurt, maar dit ging alleen door middel van excursies die langs dezelfde plaatsen gaan als waar ik gisteren was. Dus besloot ik om maar vast door te gaan naar Chihuahua. Dat liep anders...30 minuten voordat mijn busvertrok werd mijn misselijkheid bevestigd. Die dag dus maar op bed doorgebracht met wat plastic zakjes bij de hand. Ik had me nog nooit zo misselijk gevoeld als die dag, gelukkig zijn de mensen in Mexico tot op heden ontzettend vriendelijk en behulpzaam en had ik regelmatig bezoek aan mijn bed. In de avond werd me aangeboden om naar het ziekenhuis te gaan. Dit besloot ik maar te doen. Na 4 uur, 2 liter water met glucose diedoor middel van slangetjes in mijn aderen werden gepompt en 2 injecties mocht ik het ziekenhuis weer verlaten. Dit alles was geheel gratis, want het meisje/vrouw (Leticia)van het Hostel (zie foto) was bevriend met de hoofddokter. Deze hoofddokter was maar liefst 23 jaar. Ik was niet alleen in het ziekenhuis want Leticia bleef de hele tijd bij me, wat ik erg kon waarderen.

De volgende dag was ik al veel beter, desondanks besloot ik om het nog maar een paar dagen rustig aan te doen en Creel pas te verlaten als ik me volledig fit voelde. Leticia was tevens lerares in een klein klasje, een mooie glegenheid omdat ook eens van dichtbij te bezichtigen. De vrijdag was tevens de verjaardag van Leticia die ik graag bij wilde wonen, aardig feestje. Met een groot minpunt, 2 homo's die graag de nacht met me wilde delen, gruwelijk.

Zondag dan uiteindelijk naar Chihuahua, waar we een goedkoop maar smerig hotel aankwamen.

Reacties

Reacties

Piet

Ziek, dat moeten ik geloven zeker. Volgens mij ging het alleen om de aandacht van Leticia en gelijk heb je.

Nienke

Haha die reactie van Piet! :-)
Je hebt weer mooie dingen gezien! Goed zo!
Vervelend die misselijkheid zeg... maar goed kan gebeuren natuurlijk. Leuke foto's, je ziet er gelukkig uit!

Groetjes Nienke

Mirjam en Ad

Weer een gezellig verslag Daan.
Je maakt wel heel leuke dingen mee.
Ook heel leuk dat je regelmatig contact hebt met mensen die daar wonen.
Je hebt het (weer) goed getroffen.
Het ga je goed!

Rolf

Hoi Daan,
Dyde blijft maar over jou praten als ze iets ziet vliegen.
Dan zegt ze pap met jou naar ome Daan vliegen.
Ik hoop dat het je nog goed gaat.Ik zal nic wat foto's laten sturen naar je hotmail

gegroet Rolf

joke (uit zandvoort)

Hallo Daan We hopen dat je weer snel bent opgeknapt zodat je weer verder kunt want je maakt zo wel veel leuke dingen mee. Heel veel plezier in miaimi en Costa rIca. Geniet er maar lekker van .Op de foto's zie je er in ieder geval goed uit!! Groetjes uit een ijskoud Joke Ad kitty en Roelholland

Pieter (France)

Hey Daan, hoe is het met je? Leuk om je verhalen te lezen. Je hebt al een hoop gezien als ik je photos zo bekijk. Hoop je snel te spreken.
Groetjes uit Frankrijk, Pierre ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!