daanvanbaal.reismee.nl

Week 4

Dit keer begonnen een bezoek aan de Nederlandse Ambassade, dit om te kijken of die misschien konden helpen. Niet dus. Daarna nog even naar de kathedraal om ook nog wat cultureels te doen. De avond stond zo als iedere avond in het teken van het hoofdplein

De volgende dag deelgenomen aan een toer, die een vriendelijk israelisch stelletje wel zolang wilde betalen voor me. De toer was de moeite waard:

- Plaza de las tres culturas; op deze plek zijn 2 dagen voor de olympische spelen van '68 een flink aantal studenten neergeschoten.

- Basaliek van onze lieve vrouw van Guadalupe; een kerken complex. Na Rome de grootste voor katholieken werd me verteld. Winkels vol met beeldjes van heilige en flink wat kerken.

- Een cactus verhaaltje; over hoe ze kleding en tequilla maken van die plant. Best interessant en best lekker ook.

- Teotihuacan; andermaal ruines, dit keer met flinke piramides. Zeker mooi.

De dag erna richting de gekleurde bootjes het zuiden van de stad, leuke bootjes verder niet echt de moeite. 's middag door naar het antropologisch museum. Hier stikt het van de informatie en voorwerpen over Maya's, Azteken enz. Indrukwekkend, boeiend maar wel vrij veel voor 1 dag.

Op dit moment was mijn geld vrij ver op aan het raken, maar gelukkig had het hostel een gratis walkingtour in de morgen. Daar maar even aan deelgenomen , die bracht ons langs de belangrijkere gebouwen van de stad rondom het centrum. Dit was al vrij vroeg afgelopen, maar we zitten hier niet in Nederland en kunnen voor 2 pesos (15 eurocent) met de overvolle, maar goed geregelde metro, de hele stad door. Aangezien ze hier ook stadions hebben en mijn kamergenoot ook een voetbalfanaat bleek te zijn besloten we datte doen. Eerst naar weer naar het azteken stadion (wat er van binnen indrukwekkenderuitziet) en daarna richting het olympisch stadion. Het olympisch stadion is tevens de thuishaven voor het team van de universiteit van Mexico-stad, dus ook daar maar een stop gemaakt. Daar bleek ook vanalles gaande te zijn met betrekking tot de 'dia de muertes' dus zo zeer goedkoop een prima dag gehad.

Zaterdag avond de bus richting Guadalajara gepakt, zondag morgen aangekomen. Op zoek naar een goedkope plek van mijn allerlaatste centen (die ik slecht over had omdat de bus goedkoper uitviel) en daarna even het centrum gaan verkennen.

Sofie

Hee Daan,
klinkt erg gaaf allemaal!
Heb je nog iets meegekregen van todos santos? Schijnt heel indrukwekkend te zijn;)
Veel plezier nog!
Groetjes,
Sofie

Monique

Goed bezig Daan! Dat kunnen we wel gebruiken in het herfstige Nederland: van die zonnige, kleurige plaatjes en mooie verhalen!
Geniet ervan.

Edith en Piet

He Daan. Ziet er allemaal goed uit. Wanneer ga je naar Costa Rica? We kunnen Tortuguera van harte aanbevelen. Maar er is zat moois te zien. O.a. warmwaterbronnen bij een vulkaan, canopygedoe, kleurige kikkers enz.

Maar dat is allemaal toekomstmuziek. Nu eerst genieten van Mexico en Miami.

Gegroet,

Edith en Piet