daanvanbaal.reismee.nl

Week 2

Nog steeds in Merida, begon ik de week met een uitstapje richting Uxmal en een dikke enkel. Dit zijn inderdaad weer ruines van de Maya's. Toch weer totaal verschillend van de rest, zo hebben ze allemaal iets unieks wat ervoor zorgt dat het blijft boeien.
De volgende dag Zou ik dan Merida verlaten voor Palenque, dit door gebruik te maken van de nachtbus. In Palenque aangekomen stond er een man die uitstapjes verkocht, precies met de 3 dingen die ik wilde zien.
- Palenque ruines, midden in het regenwoud tussen de brulapen.
- Mizal-ha, een waterval.
- Agua Azul, een rivier met alleen maar watervallen.
Deze trip was zeker de moeite waard.
Met name Agua Azul vond ik geweldig. Daar hadden ze ook nog een tarzan touwtje waar een lokale jongen leuke trucjes me kon alvorens hij in het water terecht kwam (zwieren, salto, duiken). Wij mochten dat ook proberen, al waren we nog net niet zo goed. De tour eindigde 's nacht in San Cristobal. Hier was het weer zoals in Nederland. De eerste dag zijn we wat door het stadje gaan wandelen, erg kleurrijk. De markt was ook een must. Kip was er ook te koop maar dan wel levend. Vele vrouwtjes verkochten die en hadden er vaak 3 per arm onderste boven hangen.
De dag erop aan een toer deelgenomen richting de Sumidero Canyon. Ik vond het persoonlijk prachtig. Wat Pelikanen, gieren, krokodillen en vooral veel canyon. Ook de dag erop besloot ik aan een toer deel te namen, dit keer per paard naar een speciaal kerkje. Ik had een ongelooflijk klote paard en het regende, maar het kerkje was uniek. Mensen met gras, cola, kaarsje en kippen vragend om de hulp van god.
De laatste dag in San Cristobal gingen we met een aantal naar een Zoo waar alleen dieren van deze regio gehouden worden. Ach ja, dat en de brulapen die wel los zitten maken het wat anders, maar ik vond het toch vooral een dierentuin. 's nachts de Nachtbus richting Oaxaca gepakt om daar de volgende morgen weer vroeg aan te komen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!