daanvanbaal.reismee.nl

Week 1

Na een moeizaam begin ben ik inmiddels een maandje weg uit Nederland. Vooraf werd me gevraagd dit bij te houden, toen gaf ik aan: 'misschien als ik langer dan 2 weken weg ben'. Dat is nu het geval. En tot op heden (op de eerste dagen na bevald het prima).
Nou is dit niet alleen makkelijker dan met enige regelmaat een mailtje sturen, het is ook een handig back-upje.

Om maar bij het begin te beginnen...
6 oktober kwam ik om 16.30 lokale tijd aan in het warme Cancun. Hier ben in enkel blijven overnachten om vervolgens mijn trip te vervolgen richting Tulum. Dit is een klein plaatsje aan de kust, met mooie stranden. Tevens het plaatsje waar ik de eerste Maya ruines ben gaan bezichtigen. Ook heb ik wat cenotes gezien die niet boeiend waren.
De dagen in Tulum waren duur! Dit omdat ik nog een hoop te leren had als budget reiziger en zo stom was om en een hotel te pakken en een taxi...
Na 3 nachten vertrok ik richting Chichen Itza (1 van de nieuwe 7 wereldwonderen). Echter kwam ook hier mijn onkunde als reiziger naar boven. Ik had niet van te voren gecontrollerd wanneer de bus vertrok en kwam zo 5 minuten te laat en moest vervolgens 4 uur wachten, om dan te laat in Chichen Itza aan te komen. Daarom besloot ik om een overnachting te nemen in Valladolid, een klein plaatsje 40 km van C.Itza af. Iets waar ik geen spijt van kreeg, ik kwam daar in contact met een lokale familie. Met 1 van hen heb ik nog een tijdje mogen voetballen terwijl de rest voor het 'huisje' de salsa aan het dansen was, voor de salse besloot ik te passen.
De volgende morgen vroeg richting Chichen Itza, het was inderdaad een knap staaltje werk van de maya's. Na daar enige tijd te zijn geweest ben ik door gegaan naar Merida. Ik had het idee dat ik voor de gek gehouden werd, ik had namelijk een eerste klas bus voor deze reis besteld, ik werd echter in een 2de klas bus gezet. Maar elk voordeel heeft zijn nadeel, zo kom je nog in alle kleine armoedige tussen gelegen plaatjes wat op zich een leuke ervaring is.
In Merida aangekomen kwam ik erachter dat er net dit weekend een Mexicaans feest gaande was. Prima dus om de mexicaanse muziek, cultuur en dans te aanschouwen.
Dit was van vrijdag t/m zondag en zo zat mijn eerste week erop.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!